Benodigdheden en adviezen voor oa de uitrusting bij deelname aan trainingstochten.
April 2016.

  • Enkelhoge waterdichte bergwandelschoenen, minimaal categorie B, met goed profiel.
    Ingelopen. (nodig)
  • Reserve sokken, (advies)
  • Plastic zakken om de reserve sokken in nat geworden schoenen droog te houden. (advies)
  • Regenkleding: jas en ev. regenbroek, hebben de voorkeur boven een poncho, (nodig)
  • Zonnebescherming: tijdens voorjaar en zomer: hoofddeksel, zonnecrème, (advies)
  • Bergwandelstokken, (advies)
  • Gamaschen, (Gaiters), bescherming tegen modder en lage begroeiing, (advies)
  • Kleding, aangepast aan het seizoen: In de zomer lichte en vochtregulerende Kleding die de mogelijkheid biedt om armen, benen en hoofd te bedekken tegen zon en Teken; tevens reserve (fleece)trui. In de winter warme isolerende ademende kleding, ook voor hoofd en handen. In alle gevallen geldt dat verschillende lagen kleding de mogelijkheid bieden om afhankelijk van de temperatuur, kleding aan-, of uit te trekken, (adviezen).
    In de Ardennen kan de temperatuur 5 à 6 ˚ C lager zijn dan bij ons.
  • Lunchpakket en voldoende te drinken,1,5-2 liter water met bv Isostar/koffie/thee.
    In de winter warme koffie/thee; nooit alcoholische drank.
    Dit lunchpakket en drinken zijn nodig, omdat er niet altijd een binnenpauze mogelijk is door ontbreken van een horecagelegenheid in de route.
    Voor onder het lopen, tussendoor, op bereikbare plaats: energierepen, dextrootjes en ook drinkflesjes!
  • Rugzakje: de inhoud hiervan, vooral tijdens de eerste deelnamen, beperken. Lopen met extra gewicht kan later, zo nodig in overleg, altijd nog.
  • Een EHBO-kit is altijd bij mij aanwezig.Aansprakelijkheid: ondanks alle voorbereidingen/voorzorgen bij het organiseren, deelnemen en meerijden, kunnen er altijd zaken mis gaan, waarvoor ik geen enkele aansprakelijkheid kan aanvaarden. Zie de Eigen Risico Verklaring.

 Ton Debets tdebets@versatel.nl + 31 43 34 33 649 / + 31 6 40 222 487